දර්ශනවාදය සහ සාහිත්‍යය ගැන මහාචාර්ය වරයෙක් වූ ජැක්ට අතිදක්‍ෂ මනසක් තිබුණි. වයස පහලොවේදී තමා අදේව වාදියෙක් බව ප්‍රකාශ කළ ඔහු වැඩිහිටි කාලයේදී තම අදේවවාදී ඇදහිල්ල ආරක්‍ෂා කිරීමට කටයුතු කළේය. කිතුනු මිතුරෝ ඔහුව වෙනස් කරන්න උත්සාහ කළහ. ජැක් පවසන පරිදි “සෑම කෙනෙක්ම සහ සෑම දෙයක්ම අනෙක් පැත්තට එකතුවී සිටී”. නමුත් බයිබලය අනෙක් සාහිත්‍ය කථා සහ මිථ්‍යාවන්ට වඩා වෙනස් බව ඔහුට පිළිගැනීමට සිදු විය. ශුභාරංචිය ගැන ඔහු මෙසේ ලිවීය. “මිථ්‍යාවක් කවදා හෝ සත්‍යයක් වී තිබේ නම්, මාංසවත්වී නම් එය මෙලෙස විය යුතුය”.

ජැක්ට බොහෝ සෙයින් බලපෑමක් ඇති කළ බයිබල් ඡේදයක් තිබුණි. ඒ නික්මයාම 3 යි. මිසරයෙන් පිටතට ඊශ්‍රායෙල්වරුන් ගෙන ඒමට දෙවියන්වහන්සේ මෝසෙස්ට කැඳවීමක් දුන් සේක. “ඵාරාවෝ වෙතට යන්ටත් …. මම කවුදැයි” මෝසෙස් දෙවියන්වහන්සේගෙන් ඇසුවේය (11 පදය). “මම යම්සේ සිටිම්ද එසේම සිටිමි” (14 පදය) කියා දෙවියන්වහන්සේ ප්‍රතිචාර දැක්වූ සේක. මෙම ඡේදය වචනවල සහ නම්වල සංකීර්ණ මිශ්‍රණයක් වූවත් ආරම්භයේ පටන් දෙවියන්වහන්සේගේ සදාකාලික අභිමුඛය පෙන්නුම් කරයි. මනහර කාරණයක් වන්නේ පසු කාලයක යේසුස්වහන්සේත් එයම දෝංකාර කිරීමයි. “ආබ්‍රහම් උපදින්ට පළමුවෙන් මම සිටිමියි කී සේක” (යොහන් 8:58).

ජැක් අපි හොඳින්ම දන්නා සී.එස්.ලුවිස් මේ ඡේදයෙන් දැඩි පෙළඹවීමක් ලැබීය. සත්‍යය දෙවියන්වහන්සේ කිව යුතු දෙය වූයේ මෙය පමණයි. එනම් උන්වහන්සේ “මම යම්සේ සිටිම්ද එසේම සිටීමි” කියාය. ජීවිත වෙනස් කරන වෙලාවක ලුවිස් යටත් වී දෙවියන්වහන්සේ දෙවියන්වහන්සේම බව පිළිගත්තේය. ඔහු යේසුස්වහන්සේව පිළිගැනීමේ චාරිකාවේ ආරම්භය එය විය.

සමහර විට අපිද ලුවිස් මෙන් විශ්වාසය ගැන හෝ ඇල්මැරුණු ඇදහිල්ලකින් හෝ පොර බදනවා විය හැකිය. අපි අපගෙන්ම ඇසිය යුත්තේ අපගේ ජීවිත වල සත්‍ය වශයෙන්ම දෙවියන්වහන්සේ “මම යම්සේ සිටිම්ද එසේම සිටිමි” වන්නේද කියාය.