“ඔබ මා බලාපොරොත්තු වූ කෙනා නොවෙයි. මම ඔබට වෛරකරනවා කියා මම සිතුවෙමි. නමුත් එය එසේ නොවේ”. තරුණයාගේ වචන කුරිරු ලෙස පෙණුන නමුත් එම වචන කරුණාවන්ත වීමට දැරූ උත්සාහයකි. වසර ගණනාවකට පෙර මගේ රට සමග යුද්ධයක පැටලී සිටි ඔහුගේ රටෙහි මම අධ්‍යාපනය හදාරමින් සිටියෙමි. අප පංතියේ එක්වී කණ්ඩායම් සාකච්ඡාවක යෙදෙමින් සිටිය නමුත් ඔහු දුරස්ව සිටින බව මම දුටුවෙමි. මම ඔහුට යම් වරදක් කළාද කියා විමසූ විට ඔහු ප්‍රතිචාර දැක්වූයේ “කොහොමටවත් නැහැ ….. නමුත් ඒක තමයි ප්‍රශ්නය. ඒ යුද්ධයේදී මගේ සීයා මිය ගියේය. මම ඔබගේ සෙනගටත් ඔබගේ රටටත් වෛර කළෙමි. නමුත් අපට කෙතරම් දේවල් පොදුද කියා දැන් මම දකිමි. එය මාව පුදුමයට පත් කරවන්නේය. අපට මිතුරන් වෙන්න බැරි වීමට හේතුවක් මට නොපෙනේ” යනුවෙනි.

පූර්ව නිගමනය මනුෂ්‍යය සංහතිය මෙන් පැරණිය. වසර මිලියන දෙකකට පෙර යේසුස්වහන්සේ නාසරෙත්හි වාසය කරන බව නතානියෙල්ට අසන්න ලැබුණු පසු ඔහුගේ අදහස පැහැදිළි විය. “නාසරෙත් නුවරින් යම් යහපතකක් එන්ට පුළුවන්දැයි” (46 පදය) ඔහු ඇසීය. යේසුස්වහන්සේ මෙන් නතානියෙල් ගලීල ප්‍රදේශයේ ජීවත් වූයේය. දෙවියන්වහන්සේගේ මෙසියස් වහන්සේ වෙනත් ප්‍රදේශයකින් පැමිණේය කියා සමහර විට ඔහු සිතන්න ඇති. ගලීලයේ අනෙක් පැතිවල වැසියන්ද නාසරෙත් නුවර පහත් කුඩා ප්‍රදේශයක් වූ නිසා වැඩි සැළකිල්ලක් නොදැක්වූහ.

මෙය හොඳින් පැහැදිළිය. නතානියෙල්ගේ ප්‍රතිචාරය ඔහුට ප්‍රේම කිරීමෙන් යේසුස්වහන්සේව වැළැක්වූයේ නැත. ඔහු යේසුස්වහන්සේගේ ගෝලයෙක් වී වෙනස් විය. නතානියෙල් පසුව ප්‍රකාශ කළේ “ඔබ දෙවියන්වහන්සේගේ පුත්‍රයාණෝය” (49 පදය) කියාය. දෙවියන්වහන්සේගේ පරිවර්තනය කරන්නාවූ ප්‍රේමයට විරුද්ධධ විය හැකි කිසිම පූර්ව නිගමනයක් නැත.